[Comandob] Grub en migracio P2V (KVM)

Jordi Funollet jordi.f at ati.es
Tue Jun 16 15:18:02 CEST 2009

Pregunta de grub. Em temo que ha de ser fàcil perque sóc un negat amb el grub.

Estic fent una prova de migració P2V d'una màquina física ("veracruz", Debian
Etch) a una virtual sota KVM (host "nayarit"). La configuració de la màquina
virtual amb KVM l'he fet a través de 'libvirt' (concretament, virt-manager).

El host gestiona l'storage amb LVM (VG nayarit, LV veracruz). El guest ho veu
com un disc "vulgaris" on hi faig una partició "vulgaris".

Puc muntar-la des del host, formatejar-la, fer-hi un filesystem...

      # kpartx -a /dev/nayarit/veracruz
      # mkfs.ext3 /dev/mapper/nayarit-veracruz1
      # mount /dev/mapper/nayarit-veracruz1 /mnt/veracruz/

I finalment, logat al "host" copiar tota la màquina física al filesystem que
farà servir el "guest".

      # rsync -av -x veracruz:/ /mnt/veracruz/

El que estaria molt bé és que el "guest" botés. I no hi ha manera. He muntat
la partició del "guest" en un LiveCD, he reinstal·lat el Grub, però sempre em
dona el mateix error:

  Booting from Hard Disk...
  GRUB Loading stage1.5.

  GRUB loading, please wait...
  Error 2

M'he assegurat de que el 'initrd' tingui el mòdul de 'virtio', que és el que
farà servir el disc de la màquina. Aquest error sembla indicar que no troba el
/boot, cosa que em treu de pollaguera perque al "guest" sols hi ha una
partició, sense RAID, sense LVM, sense res de res.

Ala, fustigueu-me. Ramiro, no se t'acudeixi encertar-ho a la primera.