[Comandob] Grub en migracio P2V (KVM)

Jordi Funollet jordi.f at ati.es
Tue Jun 16 16:54:45 CEST 2009

Oscar Osta Pueyo dixit:
> Ja se que és una cosa evident...però el /boot està fora del LVM com
> partició normal, ¿no?

M'oloro que m'estic deixant alguna cosa evident, o sigui que no et tallis
encara que sembli obvi.

La màquina "host" a on corren les màquines virtuals gestiona el disk amb LVM;
el VG es diu com el "host" (nayarit) i el LV com el "guest" (veracruz). Els
dispositius acaba tenint aquesta pinta:  /dev/nayarit/veracruz

Però el "guest" no veu res d'això: al KVM se li assigna un disc i el veu com a
tal. En el "guest" podria tornar a fer LVM, però no em cal complicar-ho més i
faig una sola partició.

Si boto el "guest" amb una Live (Ubuntu 8.10) veu aquest disc:

# fdisk -l /dev/vda

Disk /dev/vda: 21.4 GB, 21474836480 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 2610 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes
Disk identifier: 0x00000000

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/vda1   *           1        2610    20964793+  83  Linux

I al /dev/vda1 hi ha el sistema de fitxers ext3 que he creat abans.